Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

tisdag 3 april 2012

Det enkla uteköket


Utekök behöver inte vara stora och avancerade (men jag måste erkänna att jag drömmer om ett sådant) utan kan vara lite mindre och ändå praktiska.
Här är vårt, som det såg ut i somras. Clematisen (Summer Snow) har nästan bestämt sig för att ta över "köket" helt. Huggkubben är från IKEA och vi har målat den blå. Och som ni ser är jag en sann trädgårdsentusiast, det hänger en sekatör där med.

Huggkubben sjunger på sista versen nu, den har stått utomhus i 10 år och benen har börjat ruttna.
Så nu har jag nästan fått med mannen på mina nya planer: att bygga en avlång köksö istället, som man kan gå runt om. Perfekt avställningsyta, mysigt för gäster som annars alltid står runt grillen och dräller, nu kan de sitta på en barpall och småäta av tilltugget som man ställt fram på köksön... Ååååhhhh, längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar