Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

måndag 27 augusti 2012

Sofiero del 7


Jag tog lite nya bilder på Klaus idéträdgård igår. Den var ju inte klar när jag besökte den i torsdags och sen har jag suttit och snabbritat trädgårdar i Trädgårdsföreningens tält under hela Trädgårdsfesten.
Klaus Angenoort från Königliche Gartenakademie (Tyskland) har skapat denna underbara idéträdgård.
Sagolikt vacker!
 
Härlig färgskala i rosa/lila. Böljande vackra perenner, sommarblommor, gräs och halvgräs. 

Gatsten passar så bra till denna 'meadow' (äng).

Jag passade även på att ta lite nya bilder på Mike Beeston´s idéträdgård.
'Mrs Winthrop´s Garden' är en kopia av en av trädgårdarna på Hidcote Manor (England).

Svarta kanter i den upphöjda bädden. Det är så snyggt med svart i trädgården. Det lyfter fram växternas färger på ett väldigt bra sätt.

Jag har för mig att jag hörde någonstans att denna trädgården ska vara kvar på Sofiero... Och plantornas placering skvallrar ju lite om att så är fallet. En visningsträdgård som ska rivas igen om några dagar har inte växterna planterade så glest. Det gör man bara om man ska låta dem växa till sig till sin fulla storlek. Så jag misstänker att denna är här för att stanna. Kul. Ska bli roligt att se den växa till sig.
Tog en Bild på Cattis när hon träffade en kund.
Vi satt i Helsingborgs Trädgårdsförenings tält och gav 30 minuters gratis konsultation med oss (trädgårdsdesigners). Vi hann med ett 20-tal ritningar. Nu hinner man ju inte rita så mycket på 30 minuter men många fick nog helt nya infallsvinklar med sig hem.
Och sen går det ju naturligtvis att boka in oss så kommer vi hem till dig och din trädgård.
Läs mer här:
www.cattisocheira.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar