Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

måndag 10 september 2012

Var det allt?

Köksträdgården har verkligen glatt hela familjen denna sommaren. Ja inte bara familjen, utan även grannens barn och grannarna runt omkring. Skörden har varit rik!

Jag tyckte att salladen växte dåligt tidigt i somras, så jag sådde lite mer... Och lite mer... Och lite mer. I mitten av juli hade jag ÅTTA sträckmeter sallad. Så jag fyllde plastspannar med salladshuvuden och gick på turné hos grannarna. Alla fick minst tre huvuden var!

Förrutom salladen har vi glatt oss åt att dagligen plocka lök, tomater, potatis, salladslök, sockerärtor, morötter, hallon och diverse kryddor.

MEN... jag hade så stora förhoppningar på Märgärtorna! Dessa söta goda ärtor, som barnen älskar. Jag sådde mängder och såg framför mig hur jag skulle fylla frysen och vara självförsörjande i alla fall hela hösten. MEN... Det blev kanske en liter sprittade ärtor totalt! Vilket jox för en liter! Mycket odlingsyta för liten skörd!
Näeee... Nästa år skippar jag nog dem och satsar på mer lök och sallad och morötter och tomater... Och kanske Squash!
1,2x1,2 meter stor odlingslåda fylld med Märgärtor blev... 1 liter sprittade ärtor! Suck! Findus, jag kommer tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar