Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

tisdag 22 januari 2013

Vår granne är suverän på krukodling

Vår granne är väldigt trädgårdsintresserad. Och hon är fenomenal på att skapa vackra krukarrangemang. Det är alltid en fröjd att bli ombedd att vattna när de är bortresta, för då får jag en chans att djupdyka lite i krukornas komposition.
Alltid snyggt med en kombination av både högt och lågt och med ett väl valt färgtema.
Den här sommaren var det vitt och grönt i krukorna vid entrén.

Det är alltid minst 2-3 krukor vid entrén och de matchar varandra fint. Inget plottrande med olika arrangemang utan samma färgskala och samma typ av växter.
Det här vackra arrangemanget stod på uteplatsen i somras. Härlig kombination.  
Titta noga så ser ni mig med haha, när jag tar bilden.

Härligt frodigt i augustivärmen, framför Lusthuset! Så härligt att ha trädgårdsintresserade grannar.

När de flyttade in i sitt hus och blev våra grannar, bad jag henne säga till så fort min Murgröna tog sig över tomtgränsen. Ville inte att de skulle åka på jobbet att rensa bort mina avstickare. Och vet ni vad hon svarade? O, vi vill ha Murgröna som marktäckare, kan vi inte dra in några revor hit? Vilken granne! Så nu sveper min Murgröna in under häcken och ut i hennes rabatter. Som en enhetlig matta! Vilken lycka!

2 kommentarer:

  1. härliga krukor din granne hade i sommras
    mina grannar
    jag tror att en del av dom vet inte ens vad blomkrukor och rabatter är för något
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Det är jätte-snyggt när man håller sig till en striktare färgskala, så som din granne gjort. Skönt att ha så trevliga grannar, hade gärna velat ha grannar som exporterade murgröna till mig, här är den också välkommen!/Kram Titti

    SvaraRadera