Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

söndag 7 juli 2013

Claus Dalby hos Eira


Ibland vaknar man upp och tror att det ska bli en helt vanlig dag... 
Och så visar det sig bli en helt otroligt annorlunda dag.
I morse ringde telefonen hos mig och det visade sig vara Claus Dalby. Danmarks mest kända trädgårdspersonlighet!
Claus och jag

I morse hade barnen och jag en lugn morgon. Jag satt fortfarande i nattlinnet med mitt kaffe i handen, när telefonen ringde. Det var ett danskt nummer.
Jag måste erkänna att jag screenar. Känner jag inte igen numret svarar jag oftast inte. Men de senaste dagarna har jag börjat göra det (mer om det nedan), och det har alltid visat sig vara bara till godo.

Go´morn, undskyld at jag stør. Mit navn er Claus Dalby og....
där någonstans satte jag kaffet i vrångstrupen.
Va? Claus Dalby???? Ringer mig?!
– Jag vet vem du är, pep jag...
Det visade sig att han var på tur i Skåne och kikade på trädgårdar och hade hört från flera olika håll att min trädgård var något annorlunda.

Ett par timmar senare var han på plats. Cattis kom springande från sitt håll så klart. Vi har alltid gillat Claus och hållt ett öga på hans böcker och blogg och trädgårdsprogram på TV.
Cattis och Claus hemma hos mig.

En fantastiskt trevlig karl måste jag säga. Och barnen tyckte att det var spännande med, med danskan och allt!

Och det där med att screena samtal har jag slutat med. För bara en vecka sedan började jag med att svara på alla...
Och sedan dess har jag redan hunnit ha Christel Kvant, Claus Dalby och en journalist som ville göra en stor artikel om Cattis och mig, på tråden...
Så nu ska jag aldrig mer screena samtal!!!!


3 kommentarer:

  1. Men sååå kul!
    Nu kan du aldrig någonsin mer strunta i att svara i telefonen.
    Stort GRATTIS till ditt/ert finbesök.
    är övertygad om att han gillar allt hans er hos er.

    Ha det kul tillsammans och fota massor så att du sedan har och visa upp till nära, kära och oss övriga :=)
    Hälsa honom från mig ;)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Det lönar sig onekligen att svara i telefon ;) / Pearl

    SvaraRadera
  3. Jätteroligt! Grattis till finbesöket!

    SvaraRadera