Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

fredag 12 juli 2013

Claus Dalby på återbesök en sen kväll

Häromkvällen kom Claus Dalby åter till min (Eiras trädgård) för att fotografera till en kommande bok. Solen hade precis försvunnit bakom häcken (21.30) och ljuset var lite trolskt. Så jag var ju tvungen att ta lite bilder jag med.
Jätteprästkragarna har precis slagit ut och de är något av mina absoluta favoriter i trädgården. Kul att Claus kom precis i rätt tid. För en vecka sedan stod de bara i knopp.
Hemma hos mig fotograferade han mest alla våra moderna uteplatser och inte så mycket växterna och rabatterna.
Han har ett häftigt schema på sin "Sverigeturné". Upp i ottan och så far han fram och tillbaks i hela Skåne och besöker än den ena än den andra trädgården. Vissa åker han sen tillbaks till för att fotografera igen i ett annat ljus.
Det är väl det som utmärker ett riktigt proffs, att alltid jaga den rätta bilden och det rätta ljuset. Vilket härligt jobb han har.
Mer om Claus läser du här: http://www.clausdalby.dk

Claus på väg genom pergolan. Han besökte min trädgård i helt rätt tid. Hostorna har börjat blomma bakom dammen och Clematisen "Warzsawska Nike" har slagit ut i full blom.

Nu börjar det skymma.

Men skymningen innebar att jag kunde tända lite levande ljus och göra det extra fint.
Snart blommar Skogsclematisen på Spaljén. Blomman är liten och vit och doftar underbart. Så det är härligt att ligga i utesängen och läsa en bok och känna doften av den.
Tack Claus för att du besökte min trädgård. Ha en god fortsatt tur.
 

3 kommentarer:

  1. Kjempefin reportasje fra hagen din på bloggen til Claus-det var PANG og PANG og PANG til min store fryd :))

    SvaraRadera
  2. vad kul att få besök av ett proffs och vist har han ett fantastiskt jobb men så är han ju duktig åxå
    Han var på tv i onsdagskväll
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. hej igen
    jag kikade in på Claus Dalbys sida nu i kväll jag följer ju hans sida
    oj,oj, vilka fina bilder han visade på din fina trädgård
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera