Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

torsdag 6 februari 2014

Perenner i Kruka

I dagarna kommer Annika Christensen och Ulrica Otterlings nya bok "Trädgård i Kruka".
Jag ser fram emot den väldigt mycket, speciellt eftersom jag vet vilken otroligt duktig fotograf Annika är.

Som en hyllning till boken idag, ska jag visa några annorlunda krukarrangemang. Mest perenner och träd, för det går utmärkt att plantera båda i krukor och sen ha ute hela året. 

Denna gången är det inte jag som är fotograf utan min goda vän Cilla Svensson som fångade de här underbara krukorna under vår senaste Englandsresa. Jag missade dem helt ska jag erkänna, så tack Cilla för att jag fick se dem genom din kameralins!

Faktiskt så minns jag det här krukarrangemanget. Det hittade vi hos Penny Snell NGS ordförande. Så snyggt med tulpanerna.
En japansk lönn som en Bonsai. Helt fantastiskt. Denna fanns i Eastbourne.
Hästkastanj som en Bonsai. Så läckert! Även den i Eastbourne.

Hostor går utmärkt att ha i kruka ute. Och kolla in den lilla Bonsai-syrénen.
En 'Pallibin' tror jag. Eastborne.
Den här krukan vill jag ha! Tror att även den är fotograferad i Eastbourne.

Hos Penny. Krukan och den välvda väggen passar så bra ihop, så jag tror att de byggde väggen efter krukan. Snyggt och simpelt!
Hos Penny den här med. En trådkorg med taklök och kantad med Björknäver.
Kräver ingen skötsel alls. Och ser ni de små krukorna vid sidan om med Ormbunkarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar