Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

måndag 12 maj 2014

Min älskling har slagit ut!

MIn älskling har slagit ut. Min spektakulära Kobrakalla: "Arisaema utile"
Först ser man bara att jorden ruckar lite på sig. Sen en stor tjock knopp. Sen blir det ett spjut som ser ut som en "Svärmors Tunga", därefter ruskar den till lite och vecklar ut den mest fantastiska skapelse man kan tänka sig.


Idag är blomman och stjälken 60 cm hög. Majestätisk. Och "tungan" som jag kallar den, räcker hela vägen ner till marken.
Om man lyfter försiktigt och tittar in, möts man av perfektion.
Kobrakallan vill ha lucker och porös jord som inte torkar ut. Min står halvskuggigt invid dammen. Vintertid täcks marken av vissna löv vilka skapar ett varmt täcke. Bor man inte som jag i skyddat läge i Zon 1 (Zon 0) kan man gräva upp knölen på Hösten och förvara som Daliaknölar.

1 kommentar:

  1. Härligt! :) Min har också slagit ut. Men den är inte lika spektakulär... ;)
    Kul att se hela tomten från ovan i förra inlägget.

    SvaraRadera