Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

torsdag 1 maj 2014

Ny rabatt med Japanska Lönnar

Min man har byggt en ny stor upphöjd bädd till mig och i den har jag nu planterat tre Japanska Lönnar. När jag skapar en rabatt försöker jag alltid tänka på hur den kommer att se ut under vinterhalvåret. För vi har ju 6 månader i det här landet då träden inte har löv.

Lönnarna går i gult, mörkrött och så en som har blad med båda färgerna. Som marktäckare valde jag en bas som har vintergröna blad. Alunrot (Season´s King och Plum Pudding) samt Carex Everest. De behåller båda bladen och sina färger under vinterhalvåret. Lönnarna fäller ju sina blad, men de har vackra stammar.

Jag har fyllt hela lådan med endast de här två marktäckarna, för att skapa lugn och för att Lönnarna ska vara huvudattraktionen!
 Min man har lovat mig att jag ska få måla staketsektionen i bakgrunden i svart bets. Så då kommer Lönnarnas blad att stå ut ännu mer.

Den tredje Lönnen (som står längst bak i bild) får korallröda stammar och kommer att lysa upp i vinter.
Lyfter man blicken från min nya "Lönnlåda" ser man det blommande Körsbärsträdet, Prunus "Accolade", vår upphöjda dagbädd, nya uteplatsen samt min studio där jag jobbar under dagarna.
Det är alltså i "mellangården" som vi har byggt Lönnlådan. 
Välkomna hit under Trädgårdsrundan för att se det hela "live". 6-8 juni kl 10-17.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar