Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

onsdag 24 september 2014

Kompisar i rabatterna

Vi har fullt av små Vattensalamandrar i trädgården. Så fort jag lyfter på en sten eller gräver upp en växt, hittar jag en liten gynnare.
OCH… Det viktigaste som jag har lärt mig: De är ALLTID två! Och de spelar alltid döda!
Så när jag har hittar en som jag måste flytta på (så att den inte skadas när jag gräver) brukar jag sitta stilla i 10 minuter och vänta. För ödla nr 2 dyker alltid upp. Och jag vill inte riskera att skada den.
Så när båda är flyttade en meter bort i rabatten, kan jag lugnt gräva vidare.

OM du hittar en liten vattensalamander, glöm inte att titta på deras vackra mage. De är leopardmönstrade och orange.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar