Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

söndag 17 juli 2016

Sommarljus, fantastiskt välblommande sommarblomma

Sommarljus tillhör en av mina favorit-sommarblommor.
Den blommar hela sommaren med små fjärilsliknande blommor. Den är lättskött och grenar sig hela tiden och bildar mängder av blomstänglar.



Jag planterar dem i stora djupa krukor, med näringsrik jord. Och de sviker mig inte. 
De blommar helt fantastiskt just nu. De vill ha det fuktigt, men kan klara enstaka torka.

Jag planterade dem i början av juni. Då köpte jag små klena plantor. Men på 1,5 månad har de växt till att bli stora fina plantor.

Gaura Lindheimeri 'The Bride' 
De finns både i vitblommande, cerise, brokbladiga (cerise/vit blomma med varierade blad).
Men jag har märkt att det är den vita som blommar mest.

Den kommer ursprungligen från Texas och kan vid vintertäckning övervintra.

Gaura Lindheimeri 'Rosy Jane' 
Några av sorterna är:
Gaura Lindheimeri 'The Bride' (den vita)
Gaura Lindheimeri 'Rosy Jane' (rosa och vit)
Gaura Lindheimeri 'Passionate Pink' (cerise lågväxande sort)

Gaura Lindheimeri 'The Bride' 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar