Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

onsdag 18 januari 2017

Återbesök i en trädgård

Konsultation del 2

I somras var jag på återbesök i en trädgård som jag besökt några gånger genom åren.
Jag kommer dit ungefär vartannat år på en 2-timmarskonsultation. Vi fokuserar då på en viss del i trädgården. 
Den första delen var deras uteplats som fick en total make-over.
Det inlägget hittar du här: http://cattisocheira.blogspot.se/2016/08/fore-och-efter-ett-aterbesok-4-ar.html

Efter

Andra besöket gällde en trist yta som de ville göra om till en mysig köksträdgård, med möjlighet att sitta ner (tyvärr missade jag att fotografera HELA ytan efteråt, men jag har i alla fall dessa bilderna).
Bilden ovan är fotograferad två år efter konsultationen. Häcken har vuxit upp, det nya staketet med klättrande vindruvor är på plats. Det står några meter från häcken och bakom döljer sig lite förvaring för spadar, planteringsbord etc.
Smultron fungerar som marktäckare.
Före 
Efter – Bild från andra sidan


Efter. Tyvärr fick jag inte med den fantastiska himmelsängen (skymtar tv i bild). Varma dagar lägger de ut en madrass och kuddar här, och ligger och kikar på himlen.

5 kommentarer:

  1. Åh, så fint med gräsen och spaljén! Smart att ta en del i taget, men är det inte svårt att koppla ihop med nästa del eller att få ihop trädgården till en helhet? Gör du en färdig ritning under konsultationen eller behövs tid efter för det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ann,
      nej det är inte svårt att få delarna att passa ihop. I o m att det är jag som kommer ut varje gång, bygger jag ju bara på mina egna tankar och idéer som jag har om trädgården.
      Det första konsultationen var uteplatsen.
      Den andra var denna, dvs. köksträdgård/myshörna med växthus (under byggnad nu), som kopplats ihop med uteplatsen, dvs. de ligger nära varandra.
      Den tredje som jag var på i somras, handlade om uppfart och entrésida.

      Finns tid, så skissar vi direkt plats. I detta fallet är det ju inte så stora ytor och då finns alltid tid för att skissa/rita.
      Men ibland är vi på konsultationer där kunden vill ha tips för hela trädgården och då finns ju inte rit-tid.
      Ibland vill kunder bara veta vad de har i trädgården och hur de ska sköta den.
      Då går vi runt och ger tips och råd och kunden antecknar själv.

      En kund ville ha en lite mer detaljerad ritning efter konsultationen, att jag alltså satte ner allt på papper i en skalenlig digital ritning. Då betalade hon extra för den tiden.
      Så det finns många möjliga lösningar :-D

      Ha en fin dag, Eira

      Radera
    2. Tack för ett bra svar :-)

      Radera
    3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  2. Hello, I went by to say hello, since I've been disconnected from everything for a long time. As always I love your work. That I still think that they are not chapucillas, but great works. A kiss.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera