Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

torsdag 22 juni 2017

Trädgårdsrundan var en succé

Just nu har vi en intensiv period. Så jag har varit dålig på att uppdatera bloggen den sista tiden. Många trädgårdar som ska ritas klart innan semestern.
Och mitt i allt detta var det dags för Trädgårdsrundan, då min (Eira) trädgård skulle vara öppen för visning. Cattis deltar i Sensommarrundan, den 19-20 augusti.

Här finns kartan över deltagare. Observera att Sensommarrundan är den vinröda rundan. Vid varje deltagare står det utmärkt vilken runda de deltar i.
Trädgårdsrundorna 2017

Den 10-11 juni var det alltså dags att öppna upp trädgården för Trädgårdsrundan, och det var helt fantastiskt att få spendera två dagar med att bara prata om och visa upp min trädgård.
Så många fina besökare. Det kom folk som jag har kontakt med via Instagram, Facebook samt bloggare, folk från hela Sverige.
Drygt 800 besökare kom det under lördagen och söndagen.

Tack alla ni som var här. 

Här kommer lite bilder från hur trädgården såg ut under de dagar som den var öppen.

Dammen med pergolan. 
Matplats och pergolan i bakgrunden.
Avenbokhäcken på framsidan, med de uppstammade bollarna.
Vår andra uteplats, vid min studio. I de vita lådorna syns hur slutresultatet blev av mina planterade Taxus 'Baccata', som ni kan läsa mer om i förra inlägget.
Tack och lov blåste det inte och solen sken, så seglet kunde vara uppe över matplatsen.


Pergolan sett från trädgårdssidan. Många var förvånade över hur stor trädgården är. Jag visar ju mest uteplatserna på sociala medier, så det kan vara svårt att få en överblick. Tomten är på 900 kvm, så det är mycket mer än bara uteplatserna.
Platsbyggda soffan inne i pergolan.
Nya uteplatsen vid studion, vår upphöjda divan vilken även fungerar som en avdelare.
Min studios entrésida.
Entrégången på framsidan. Det lilla röda trädet är en uppslammad Physocarpus 'Center Glow'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar