Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

onsdag 14 maj 2014

Rensa inte bort Jätteverbenans små bebisar!

I augusti ser Jätteverbenan ut så här, underbar med sina lila svävande blommor.
Jag har aldrig köpt en Jätteverbena, de frösår sig flitigt hos mig. Men bara på vissa ställen,  i de torra varma rabatterna i söderläge.
Jag låter dem växa till sig här och sen flyttar jag runt dem i trädgården där jag vill ha dem.

MEN, tänk på… Att nu i mitten av maj är de pyttesmå. Rensa inte bort dem om du ser några. De blir lika stora som bilden ovan, i augusti/september.
Så här ser de ut… Alltså de pluttefjuttiga små grågröna med lila stjälk (tv. står en Dahlia).
Låt dem stå! Det är väl värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar