Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

torsdag 19 april 2012

Min dröm om en köksträdgård

Jag har varit intresserad av trädgård och växter och trädgårdsdesign sen vi byggde hus för 11 år sedan. Men intresserad av att odla ätbart har alldeles precis smygit sig på. Med små barn börjar man mer och mer oroa sig över alla besprutade grönsaker och tanken på att odla eget är då väldigt lockande.
Men projekten i trädgården har varit många och med styv lerjord är det inte bara att börja odla. Jorden ska förbättras och förberedas.
Bärbuskar har jag haft länge, men nu i år ska det odlas grönsaker som bara den.

Jag var inne på fröer.nu och gick helt "bananas" bland alla kul sorter... Insåg när alla påsarna kom hem att det skulle kräva ett grönsaksland på 100 kvm om jag skulle odla alla.

Så det enda jag läser just nu och tittar på är tips om köksträdgårdar. Hittade följande bilder i mitt arkiv, och de inspirerar mig allihopa.
/Eira

Sommaren 2011. Mannen har byggt totalt 5 odlingslådor (2 syns på bilden, de andra är till höger så att säga) och jag står och funderar på att allt gräs ska bort så att det blir mer plats för hallonen...

Svärfar är fenomenal på Sparris. Han har en enorm sparrisodling för att vara hobbyodlare. Men det gillar vi, hela våren serveras det sparris till varje måltid hemma hos dem.

Vackert. Denna fina köksträdgården hittade Cattis och jag förra sommaren när vi var på Trädgårdsrundan.
Snyggt och stilrent! Många träd. Jag har själv varit orolig för att träd ska skugga för mycket, men det verkar ju funka bra här!

En del vill inte ha en stor odling och då funkar det perfekt med lite kryddor i krukor, nära köket eller grillen.

Sparris och bönor i klassiskt trädgårdsland.

Ruccola i lådan och gräslök, mynta och basilika i krukor.

Odling i pallkragar är väldigt populärt.


Den här fina lådan fick min far i födelsedagspresent i fjol. Givaren har en kolonilott och var och plockade en lite delikatesslåda precis innan de åkte till festen.
Underbar gå-bort-present, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar