Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

lördag 21 april 2012

Underbara vårblommande kvistar


Nu är det underbart att plocka in kvistar från alla vårblommande buskar och sätta i vas.
Det funkar bra att sätta dem utomhus med, då håller de mycket längre.
Forsythia vet jag att många inte gillar... Men jag tycker att den är sagolik på våren.
Har ni tänkt på att det är mycket växter som tidigt på våren blommar i gult eller blått?
Blå Scilla, blå vita och gula krokus, blå och vita pärlhyacinter, blå och vit vinca, gula Narcisser...
Och så Forsythian med sina knallgula blommor.

Forsythian går utmärkt att formklippa. Det behöver inte vara en risig buske som står inklämd mellan andra buskar. Sätt den som en solitär och formklipp den som en boll. Eller varför inte stamma upp den (behöver stöd de första åren). Tänk er EN Forsythia planterad "i ett trädäck" skulpturalt och vackert. Klipp den som en "stor bonsai"
Det finns även sorter som har otroligt vacker höstfärg.

Det finns många sätt att använda Forsythian på, än den klassiska risiga busken.
Testa och se, innan du slänger ut den från trädgården.

Jag har precis flyttat mina och de formar nu en fristående "vägg" vid min ateljé. Jag ska forma dem så att det blir formen av en hög mur. En hög mur med gula blommor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar